Zuidereiland deel 3

22 november 2016 - Little River, Nieuw-Zeeland

Dag 16 - 18:
Queenstown - Lindis pass - Mount Cook

We zijn vertrokken uit Queenstown in de richting van Christchurch. Onderweg hebben we nog een paar stops bedacht omdat we anders erg snel aankomen bij Christchurch. De eerste stop was een kleine camping dichtbij Lindis Pass. Hier hadden we ineens prachtig weer, 20 graden met een lekker zonnetje! Op een eenvoudige camping bij de ruïne van een oud hotel hebben we een nachtje goed geslapen. De dag erop beseften we ons dat we na Queenstown 2 eigenlijk niks meer op de planning hadden staan en hebben we op de kaart gekeken wat misschien leuk is. Op een heerlijk rustig tempo zijn we naar Mount Cook gereden, de hoogste berg van Nieuw Zeeland. En vanaf daar zien we verder wel weer!

Door Myrinne. Dag 18-21:

De laatste drie dagen zijn we de weg een beetje kwijt. We drijven met de stroom mee. De planning is weg en de relaxte sfeer die daarbij komt kijken is top! Vanuit Queenstown hadden we eigenlijk geen idee waar we heen wilden. We hebben de kaart erbij gepakt en toen vond ik een grote berg! Bleek de hoogste van Nieuw-Zeeland te zijn: Mount Cook. Dat werd de volgende bestemming. De route die we gekozen hadden was prachtig. Zo kwamen we langs Lake Pukaki die nog blauwer is dan de blauwste lucht. Wauw!! We konden het bijna niet geloven. In de verte was Mount Cook al zichtbaar. Aangekomen op de camping besloten we onze eerst gekozen wandeling niet te doen want: Chinezen. Zoals jullie weten mijden we deze groep zoveel als we kunnen voordat we een oog verliezen aan een selfiestick.
De route die wij namen bracht ons onderaan Mount Cook en bij een gletsjer meer. Het was een korte wandeling, maar de squats die ik bij ons geliefde Radboud Sportcentrum doe wegen er niet tegen op.
We zijn verder gegaan naar Lake Tekapo waar we rondgestruind hebben in het dorp en vandaag zijn we gaan hiken bij de Sharplin Falls. Helaas bleek de track gesloten door de aardbeving. Rotsblokken zitten los en vallen nog regelmatig. Toen maar een andere wandeling gekozen en 'gezwommen' in de rivier. Het was ijskoud, maar eigenlijk wel lekker aangezien het vandaag 24 graden is.
Op het moment dat ik dit schrijf zijn we in de auto op weg naar een onbekende bestemming haha. We zoeken naar een gratis camping. That's it.

Dag 22:

We hebben een gezellige, betaalbare camping gevonden tussen Christchurch en Arakoa in. Het is Daarnaast ook de vetste camping waar ik tot nu toe ben geweest. Er is een buitenkeuken met alle voorzieningen erop en eraan, er zijn warme douches en nette wc's en er zijn stoelen en grote picknicktafels in overvloed. Maar dat is nog niks vergeleken bij de diverse verstopte plekjes in het bos op de bergrand waaraan de camping ligt. Er is een heel boomhuttendorp gebouwd voor de opnames van een film die nog moet verschijnen, er is een grote slip n slide op de heuvel en er hangt een (Super spannende) schommel/sling boven de afgrond van de vallei. We hebben al een paar uur rondgewandeld en ontdekken steeds weer kleine details. We blijven hier vanavond nog een nachtje slapen omdat we zo enthousiast zijn! Morgen rijden we dan naar Christchurch en halen we een nachtje door met de late film en misschien een drankje, zodat we meteen door het vliegtuig in kunnen donderdag. Tot op Bali :)

1. Mariëlle:
    22 november 2016
    Wat een prachtige manier om afscheid te nemen van New Zeeland! Ik ben benieuwd naar de Bali-verhalen.
  2. Rikie Groenestein:
    23 november 2016
    Fijn dat jullie met zo'n goed gevoel verder reizen, het moest zo zijn die laatste dagen.
    Hele goede reis naar Bali, wij kijken alweer uit naar jullie leuke verhalen en prachtige foto's.