Reünie in Thailand!

27 juli 2017 - Kathmandu, Nepal

Thailand

Thailand! De reis begint in Phuket waar ik Tom weer terug zie na 3 weken apart gereisd te hebben.
Phuket is enorm toeristisch, maar daardoor wel van alle gemakken voorzien en dat is vooral voor Tom fijn na Nepal. In Nepal gaat namelijk niet veel vanzelf of makkelijk, sorry Nepal (we still love you). We genieten van massages en luxe strandtentjes met een ijskoud biertje en kijken eindeloos mensen op het strand. Wat echt perfect is, is dat je de drukte van Phuket makkelijk ontsnapt door naar het eilandje Ko Yao Noi te gaan. Het is maar een uurtje varen en er zijn weinig toeristen. De Thai hebben het plan om er een soort luxe paradijs van te maken, maar dat is voor nu nog 'work in progress'. Je hebt er wel al het beroemde Six senses resort a 700 euro per nacht en een zieke villa voor 5500 euro per nacht. We waren ook heel blij met de mensen op het eiland die vriendelijk en rustig waren en ons eerlijke prijzen gaven. In Phuket vonden we veel mensen hard, nors en soms oneerlijk. In het noorden was dit een stuk minder en zelfs in Bangkok was het beter dat in het zuiden! We kregen zowaar geld terug van Tuk tuk chauffeurs, de scams hebben we in Bangkok niet meegemaakt en de mensen lachte veel:)
Nu even terug naar Yao Noi, we hadden heerlijke dagen met helemaal niks, daar zijn we erg goed in geworden. We hebben gezwommen, op het strand gelegen, scooter gereden en yoga gedaan en natuurlijk enorm heerlijk gegeten want ja ja, hier komt ie: we rijken Thailand de prijs uit voor lekkerste eten in 9 maanden tijd! De phad Thai, massaman curry, mango sticky rice en eigenlijk alles, verrukkelijk!
Ons eetfeestje ging verder in Chiang Mai waar we heen vlogen en een heleboel vegetarische en veganistische restaurants vonden in Thai stijl. Chiang Mai heeft echt alles: yoga, meditatie en kooklessen, leuk winkelen, mooie natuur, schattige straatjes, fijne cafés en uitgaan! Oh en ik maakte m'n eerste Muay Thai wedstrijd mee. Dat was vrij heftig en ik schrok me rot toen er iemand knock out ging. De hele avond was vrij bizar aangezien de ring midden in de 'adult entertainment buurt' zat. Nog nooit zo veel witte mannelijke veertigplussers gezien met één doel. Zo schaamteloos zijn ze ook. Daar bedoel ik mee dat als ik zou oud was en met meiden op schoot zat ik dat waarschijnlijk erg ongemakkelijk zou vinden of niet moreel te verantwoorden, maar daar lijken ze in ieder geval niet mee bezig te zijn. Later die week zaten we ergens rustig te lunchen en toen kwam een oude Australiër bij ons zitten om te vertellen over z'n jonge Filipijnse vriendin en dat hij haar had kunnen 'krijgen' omdat hij geld gaf aan haar familie. Quote:' ja, zo'n jonge knappe vrouw zit er in Australië voor mij niet in haha'.

Na Chiang Mai gingen we naar hippie plaatsje Pai. Pai bereik je na 150 kilometer slingeren door de prachtige natuur. Het is zo mooi groen en heuvelachtig, heerlijk! We vonden het fantastisch in Pai. Het is een plek waar je zo raar kan zijn en doen als je zelf wil zonder dat ook maar iemand je vreemd aankijkt. Er is altijd iemand gekker dan jij bent, dus wees gerust. We bezochten een spectaculaire waterval waar je ook vanaf kon glijden en we gingen yoga doen bij een Muay Thai school, grappige combinatie wel, maar het werkte goed. Oh ennnnn er was een konijnen café!!! Hoe geweldig?? Ja, het was fijn in Pai en ik zou het zeker aanraden. Sukothai, onze laatste bestemming voor Bangkok was geen bijzonder stadje, maar wat het speciaal maakte zijn de oude tempels en ruïnes die er vlakbij liggen, erg mooi. De busrit naar Bangkok was iets dat ik ook niet snel zal vergeten. Meestal is vervoer hier niet geweldig of ronduit oncomfortabel, maar deze bus was heel goed! Koekjes, thee, koffie, airco en massagestoelen! Ja, dat lees je goed. Eenmaal in Bangkok werkte onze normale aanpak van op de bonnefooi ergens aankomen niet zo goed. We hadden geen idee wat een logische locatie is om te overnachten en werden verrast doordat veel vol zat of duur was. Onze lieve tuktuk driver nam ons mee naar de toeristen informatie desk en bracht ons vervolgens naar een geschikte plek. Het zoeken naar een plek duurde ongeveer 2 uur dus dit is kort samengevat haha. Sommige mensen hebben een hekel aan Bangkok, maar wij vinden het een gave stad! Alles kan, echt alles en dat maakt het een interessante plek. Je kunt alle toeristische dingen doen zoals de Wat Pho tempel of de floating market, maar in het grootste gedeelte van Bangkok vind je helemaal niet veel toerisme. Eindeloos kun je lopen en onderzoeken. De malls verdienen hier ook even de aandacht want die zijn geweldig! Vooral de airco;) Je hebt een gedeelte van Bangkok waar je 4 of 5 shopping malls, ik weet het al niet eens meer, bij elkaar hebt die met loopbruggen verbonden zijn. Van enorm luxe en duur tot budget. De beste restaurants vind je hier. Dus gingen we ons een avond te buiten bij het Jamie Oliver restaurant. Iets anders wat we deden was spelen met prairie hondjes in het park. Ja, echt: prairie hondjes. Ik weet nog steeds niet goed of het eigenlijk misschien heel zielig is, maar ze leken erg gelukkig en wilden vreselijk graag op hun buikjes gekriebeld worden. De mensen in Bangkok hebben vreemde huisdieren en kopen ze massaal op de Chatuchak market. Je kunt er zelfs haaien kopen!! Levend!! Heel zielig vond ik het om al die mooie dieren in kleine doosjes te zien. Er zit niet echt een einde aan dit verhaal omdat we de 20e weer in Bangkok zullen zijn voor onze laatste twee dagen... We zijn nu in Myanmar en zullen de 23e weer in Nederland zijn.

Tot snel!

1. Lis:
    28 juli 2017
    Dag Tom en Myrinne.Wat heerlijk om het reisverhaal te lezen.Ik vind het extra mooi omdat mijn zoon en zijn vriendin sinds woensdag ook in Thailand zitten.
    Ik hoop jullie snel te zien.Groetjes Lis.Nogmaals bedankt.
  2. Lis:
    Hoi Tom,
    Mijn zoon en zijn vriendin zitten nu in Ayuthaya(een oude stad/hoofdstad.Kennen jullie dat?
    Groetjes Lis.
  3. Tom:
    28 juli 2017
    Hoi Lis, wederom bedankt voor je positieve reactie :) En wat leuk dat je zoon daar nu zit, heel gaaf. Ja wij zijn daar ook geweest, dat is de oude hoofdstad van het toenmalige Siam. Dan ga je heel wat foto's zien van prachtige tempels ;). We zien jullie op het tuinfeest als het goed is!

Groetjes,
    Tom
  4. Roel:
    30 juli 2017
    Weer zo'n prachtig verhaal om van te genieten. Jullie schijven ook zo enthousiast, dat het niet anders kan dat jullie veel genoten hebben. Bedankt dat ook ik met jullie mocht "meereizen".