Zuidereiland deel 2

18 november 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Dag 14:
Afgelopen dagen is het eindelijk wat beter weer geweest! We hebben met volle teugen genoten van het zonnetje en de waanzinnige natuur om ons heen. De bergen worden richting het fjordenland steeds hoger en mooier en de natuur wordt ruiger. We zijn gestopt in Wanaka en Queenstown. De steden/grote dorpen liggen aan grote meren, respectievelijk Lake Wanaka en Lake Wakatipu. Beide hebben ze een relaxt soort surfsfeertje met overal leuke winkels en cafeetjes. Vooral Queenstown vond ik een hele leuke uitstraling hebben, een mix van een bruisend en relax bergstadje. Tijdens onze stop bij Queenstown stonden we op een camping met uitzicht op het meer en de bergen; veel beter wakker worden kan volgens mij niet! Op dit moment staan we onder een grote boom aan de rand van een bos midden tussen de enorme bergen van Milford Sound. Morgen gaan we een wandeltocht van ongeveer 3 u doen door de bergen, ik ben heel benieuwd!

Dag 15:
De dag van Milford Sound. En wat een dag! Milford Sound is één van de fjorden in het zuidwesten van het Zuidereiland. Het smelten van de ijsmassa van verschillende ijstijden heeft deze fjorden doen ontstaan. Ze staan in verbinding met de Tasman Sea, waardoor er ook zeehonden en pinguïns voor komen in het gebied. Een park Ranger gaf ons de tip om vroeg naar Milford Sound te gaan zodat een Cruise nog goedkoop is, en daarna op de terugweg een goede wandeling te doen. We zijn de Ranger eeuwig dankbaar, want zelf hadden we de Cruise eigenlijk willen overslaan. Het was perfect helder en zonnig weer en de Cruise was veel mooier dan we hadden verwacht. Toevallig hebben we onderweg ook pinguïns, zeehonden en zelfs een dolfijn gezien! Vervolgens zijn we volgens aanwijzingen van de Ranger op de terugweg gestopt bij Lake Marian. Na een flinke klimtocht midden door een jungle- book- achtig oerwoud kwamen we aan bij het bergmeer. Onbeschrijfelijk mooi, daar hou ik het bij. De terugweg was een stuk sneller maar wel behoorlijk spannend doordat het allemaal vrij stijl naar beneden klimmen was. Moe en voldaan zijn we op de laatste camping voor Te Anau gestopt voor de nacht. Dit was ook meteen de meest zuidelijke plek waar we tot nog toe hebben gekampeerd en dat hebben we geweten ook. Het was zo koud in ons busje dat een klein muisje ook besloot om ons bed te delen. Uiteindelijk gaan we met een erg dubbel gevoel op onze weg terug via Queenstown richting Christchurch. We vinden het super om Queenstown nog eens te bezoeken en verder te reizen, maar het voelt erg slecht om de prachtige Fiordlands achter ons te laten. Dit gevoel zullen we helaas nog vaker krijgen vrees ik.