Lombok

4 december 2016 - Kuta Lombok, Indonesië

Lombok, deel twee!

Dag1:
We zijn na 4 dagen gili Air weer terug op Lombok en we zijn meteen doorgereden naar Kuta, het surfparadijs van Lombok. We zijn van plan om drie dagen te blijven om te kijken of we kunnen surfen of bodyboarden en genieten van de stranden. Het is hier mooi maar wel erg druk en hectisch zoals we nu op het eerste oog zien.

Dag 2:
We zijn helaas allebei een beetje klaar met de drukte en het enorm toeristische van Lombok (en Bali wat dat betreft). Het is in Kuta een constante kakofonie met brommers/motoren, gebedsmuziek, vechtende honden en wie weet wat nog meer. Dat in combinatie met de aanhoudende straatverkopers en agressieve straathonden zorgt voor net iets te veel input op dit moment. Misschien was ik nog niet helemaal goed voorbereid op de hectiek die Bali/Lombok is, of misschien ben ik gewoon net iets te gek geworden op Nieuw Zeeland en de rust die daar heerste. We zullen het zien, want morgen gaan we verder naar Praya waar we het vliegtuig pakken naar Ambon, de Molukken. Daar hebben Minne en ik allebei enorm veel zin in :).

Ik wil eigenlijk echt niet te negatief doen, want we hebben het hier niet slecht hoor! Elke dag zien we weer hoe veel geluk we hebben dat we dit zelf kunnen ontdekken en worden we ook geconfronteerd met een heleboel mensen die niet zoveel geluk hebben. Dat maakt deze mensen niet minder mooi en vriendelijk, maar de verkoop drang maakt echt contact soms lastig. Gelukkig hebben we nu al een paar hele goede ervaringen met de mensen die we tegenkomen :)

PS van Myrinne: ik ben het eens met Tom en wil daarom een paar voorbeelden geven van lieve leuke mensen.
Na een samenloop van vervelende dingen vandaag werden we weer achterna gezeten door honden. Ik probeerde kalm te blijven, maar nadat mensen ons vertelde dat kuta beach nog ver was en er geen taxi's reden én er nog een hele roedel honden voor ons liep sprongen de tranen me in de ogen. Gelukkig was er een man die begreep wat er aan de hand was en ons in de auto naar kuta beach bracht! Ik was heel blij en opgelucht. We wilden hem graag een vergoeding geven, maar daar wilde hij niks van weten. Eenmaal op kuta beach sprong Tom de zee in en heeft hij een paar kindjes leren duiken. Heel leuk om te zien: ) vervolgens kwamen we ook nog een klein soort koe tegen die meer weg had van Joey dan een echte koe. Een groot knuffeldier was het. Tot slot werden we ook uitgenodigd voor een bruiloft, al was het zo Ad hoc dat we er even niet op in gingen. Zo kwam onze dag toch nog helemaal goed... Moet er wel bij zeggen dat ik na deze zoveelste aanvaring met honden besloten heb nergens meer lopend heen te gaan tenzij het drukke straten zijn en een kleine afstand.