Bali

28 november 2016 - Padangbai, Indonesië

Myrinne:
Rondrijden op de scooter: doen! Ik durfde niet, maar Tom vindt het fantastisch. Het liefst zo hard mogelijk, maar dan vraag ik hem snel om zachter te rijden. Misschien rijden mensen zo omdat ze in reïncarnatie geloven, want anders weet ik het ook niet;) Op ons racemonster zijn we in ieder geval overal zo!
We kwamen aan in Tampaksiring waar we naar de Tirta Empul watertempel wilden. Bij deze tempel is er heilig bronwater waarin je de ziel en het lichaam kan reinigen. Je ziel wil ik nog wel geloven, maar je lichaam ietsjes minder. Het was een mierenhoop van mensen in weinig water zonder chloor o.i.d. Tom wilde het eerst nog proberen, maar toen we het met eigen ogen zagen sloeg hij ook over. Toch was het een mooie tempel en waardeerde we het wel. Die dag bezochten we nog een tempel genaamd Ganung Kawi. Deze tempel vonden we heel mooi en authentieker. Er waren veel mensen aan het bidden en offeren. Het was ook hier dat we een mooi moment hadden met een moeder en haar twee zoontjes. Ik vroeg of ik een foto mocht maken, wat mocht, en kreeg daarna een tros bananen! We spraken elkaars taal niet, maar het was zo liefdevol en plots, zonder noodzaak. Ze wilde ons zelfs nog meer geven, maar dat wilde we niet. Het gebaar was al prachtig. Misschien komt het doordat mensen hier sterk in karma geloven. Dat was in ieder geval wat de uitleg was van onze masseuse bij de spa. Mensen in Lombok schijnen hier niet in te geloven en zijn volgens haar een stuk minder vriendelijk en crimineler. Ik ben benieuwd hoe dat zit en we gaan er zelf achter komen want Tom en ik hebben gisteren bedacht dat we morgen naar Lombok en Gili Air gaan! Waaaaaah ik ben excited!

1. Rikie Groenestein:
    30 november 2016
    Tom kan altijd nog stuntman worden na jullie reis.
    Het is weer volop genieten begrijpen wij, komt vast door jullie gezamenlijke karma.
    Geen gezondheidsrisico's nemen zeggen deze wijze ouders.
    Veel plezier, liefde en gezondheid nog deze trip.

Geen grote gezondheids risico's nemen zeggen deze wijze ouders!
    Heel veel plezier,liefde en gezondheid nog tijdens dit avontuur.