Tom alleen op reis in Nepal

12 juni 2017 - Kathmandu, Nepal

Oke dan, toch nog maar een blog schrijven. Ik merk dat ik langzaamaan steeds luier wordt wat betreft het schrijven van de blog, het is dus maar goed dat dit een van de laatste is

Hierbij dan deel twee van Nepal!
Ik ben inmiddels al ruim anderhalve maand in Nepal, en het is een hele ervaring geweest tot nu toe. Op dit moment ervaar ik het land ook in mijn eentje, aangezien Myrinne naar Sri Lanka is. Dit is weer even wat anders ook omdat het voor mij de eerste keer echt alleen reizen is, en het is uiteraard weer heel anders dan ik me had voorgesteld. Ten eerste had ik me niet voorgesteld dat ik op dag 2 van mijn solo-avontuur een flinke voedselvergiftiging zou oplopen... Hierdoor moest ik helaas mijn wandeltocht door het Lantang gebied afbreken en terug gaan naar Kathmandu. Verder had ik me ook niet voorgesteld dat het tijdens diezelfde paar dagen wandelen zo eenzaam zou zijn. Tijdens het wandelen op het Annapurna circuit kwamen we overal mensen tegen en waren de dorpen onderweg eerder te druk dan te rustig. Heel anders dan Lantang. Dit gebied is heel hard getroffen door de aardbeving in 2015; er stond eigenlijk niks meer overeind, waardoor het tot op heden niet meer zo een populaire trek is. Daar komt nog bij dat nu het regenseizoen begint, al met al was het dus rustig. Tijdens het lopen is het wel lekker om alleen te zijn, maar doordat ik me niet goed voelde ben ik telkens niet lang doorgelopen, en dan is het wel erg lang alleen in een teahouse zitten zonder wifi, stroom, of wat dan ook.

Na een paar dagen bijkomen in Kathmandu ben ik inmiddels weer goed opgeknapt. Ik heb nog iets meer dan een week over en ik ga terug naar Pokhara om daar nog even te genieten van het relaxte vakantie gevoel aan het meer. Ik heb gehoord dat je goed kan rotsklimmen en kayakken in de buurt van Pokhara dus dan hoef ik niet alleen maar in een hangmat te hangen en boeken te lezen!

5 dagen later:
In pokhara heb ik heerlijk lui gedaan! Ik heb een fijn hostel gevonden met een mooie tuin waar ik lekker heb kunnen ontspannen. Er is een goede doorstroom van mensen en zo kan ik elke dag wel met iemand lunchen of eten of iets ondernemen als ik daar zin in heb. Ik merk dat ik het ook prettig vind om een beetje een ritme te hebben.
Maar nu is het bijna tijd om terug te gaan naar Kathmandu en vanaf daar het avontuur te vervolgen samen met mijn meisje

Thailand en Myanmar zijn alweer onze laatste bestemmingen, het gaat ongelofelijk snel. Gelukkig vinden we genoeg tijd om overal van te genieten.

ps: zie de laatste negen nieuwe foto's van Nepal.

1. Rikie Groenestein:
    13 juni 2017
    Tom je hebt het gered zonder je LIEF en soulmate helemaal TOP jongen!!

dikke kus uit wereldstad Elst Pa, mamsi en Luuk.
  2. Lis:
    24 juni 2017
    Hoi Tom,
    Wat een ervaring voor je zeg. En goed van je dat je ook rust hebt genomen en tijd hebt vrijgemaakt om te ontspannen. Veel succes met de planning en geniet van alles wat jullie gaan doen(mooie foto's hoor).
    Groeten Lis